Onderzoeksvraag

We begonnen met een onderwerp, waaruit we van verschillende insights een richting hebben gekozen. Eenmaal toen we die richting hadden gingen we brainstormen hoe onze onderzoeksvraag zou moeten worden.
Onze eerste onderzoeksvraag was dan ook:
Hoe kunnen we bezoekers die nieuw zijn op het vliegveld kunnen begeleiden naar het vliegveld?
Hier waren een aantal dingen mis namelijk; veel te breed, onduidelijk voor richting, over wie gaat het precies.

Daarom hadden we het ook niet te veel later aangepast naar:
Hoe kunnen we bezoekers begeleiden naar de juiste gates om het reis experience smoother te maken.
De feedback die we hierop kregen was dan ook wat we zouden willen bereiken echt. Het antwoord hierop was om de stress te verminderen van de bezoekers en zo het reizen leuker te maken.

Daarom werd onze onderzoeksvraag dan ook:
Hoe kunnen we bezoekers die nieuw zijn op het vliegveld naar de juiste gates begeleiden om zo de stress te verminderen en het reis-experience gevoel te verbeteren?
Het probleem hiermee was dat het eigenlijk 2 onderzoeksvragen in 1 zijn. Dit was dan ook niet de bedoeling aangezien onderzoeksvragen simpel moeten blijven.

Ons onderzoeksvraag werd dan ook uiteindelijk:
Hoe kunnen we nieuwe bezoekers op het vliegveld naar de juiste gates begeleiden om hun stress te verminderen?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *