TLE2 – les 7 | week 2.4

Op donderdag 6 december heb ik(Lotte) samen met mijn team afgesproken dat iedereen thuis na zou denken over een aantal minigames die we in onze game kunnen implementeren. Dit hebben we gedaan in de vorm van een storyboard.

Storyboard Lotte:


Daily stand-up
We zijn de dag zoals gewoonlijk begonnen met een daily stand-up. Het werd al vrij snel duidelijk dat iedereen tegen het zelfde punt aanliep. Namelijk het programmeren van de game in Unity.

Om onze game te laten werken moeten er op de achtergrond veel statussen bij gehouden worden. Een voorbeeld hiervan is het bijhouden hoe vaak er op een product is geklikt door de speler en het optellen van de hoeveelheid schade die dit product aanricht aan de natuur wat uiteindelijk kan leiden tot game over. Uit onderzoek is gebleken dat Unity hier niet geschikt voor is. Het is meer geschikt voor simpele games als platformers. In onze ogen is het dan ook onmogelijk om binnen 4/5 weken, met onze kennis die we tot nu toe over Unity hebben opgedaan, een complete game te ontwikkelen.

Advies programmeren game
Daarom hebben wij over bovenstaande advies gevraagd aan onze teambegeleider Jurgen.

Jurgen gaf ons groot gelijk over onze twijfels. “Het is goed dat jullie de lat hoog leggen voor jullie zelf, maar soms kan je de lat ook te hoog leggen, waardoor het boven jullie niveau uitkomt.” Daarnaast gaf hij aan dat aan het einde van de periode van ons wordt verwacht dat we een prototype presenteren. Het is dus niet noodzakelijk om het spel daadwerkelijk te programmeren om het vak met een voldoende te kunnen halen.

Samen met mijn team heb ik(Lotte) dan ook besloten om alleen een clickable prototype en een promotiewebsite over onze game “Rewind” te ontwikkelen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *