Concept vorming 1.2

Na voor de tweede keer gepresenteerd te hebben zijn we voor een laatste maal terug naar de tekentafel gegaan om ons concept nog verder te raffineren. De feedback kwam er op neer dat het nog niet helemaal een goed totaalplaatje vormde en daarom hebben we er een aantal elementen uit gehaald en besloten om maar op één doelgroep te focussen, namelijk jongvolwassenen.

Wat we namelijk gaan doen is een game bouwen waarbij je een echte boom moet aanschaffen en deze vervolgens in de virtuele wereld moet gaan onderhouden. Tijdens het spelen van het spel zullen jouw bomen verschillende natuurdreigingen ondervinden. Door middel van het samenwerken met vrienden kun je de bomen van elkaar redden. De volledige opbrengst van het kopen van bomen en andere uitgaven in het spel gaat naar de organisatie Trees For All. Met dit geld worden er dan bomen geplant in de echte wereld. Het doel van de game is dat je het doelgroep zo ver krijgt dat ze een CO2 neutraal resultaat krijgen.

Auteur: Marvin

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *