Voortgang user story – nieuwe features toevoegen

Aan het begin van deze sprint was het de bedoeling dat hiervoor een grid over het spel heen gelegd moest worden, zodat we duidelijk konden zien waar nog objecten geplaatst konden worden en waar niet. Bij het bouwen hiervan kwam ik er al snel achter dat het spel altijd even groot moet zijn, omdat anders de vierkantjes van het grid niet meer vierkant zouden zijn. Dit was namelijk nog niet het geval omdat het spel zich aanpaste aan de grootte van de browser. Daarom is er dus besloten dat er een camera gebouwd moet worden die alleen het stuk van het spel laat zien dat in je browser past, de rest moet dus wel worden ingeladen, maar niet getoond worden. Dit werd dus veel meer werk dan van tevoren gepland was. Niet alleen is het maken van een camera best gecompliceerd en heeft een heleboel research nodig, maar ook ontbraken er nog essentiƫle dingen, zoals een game loop met update en draw functie om de camera aan te roepen en was er ook nog geen standaard game object class.

Al met al wel veel voortgang gemaakt, maar niet voor afgesproken datum (afgelopen vrijdag) in kunnen leveren. Dit is volgens mij niet een gebrek aan inzet of had voorkomen kunnen worden door te vragen, maar is gewoon iets waar we niet helemaal rekening mee hadden gehouden en dus zullen we in de planning iets moeten gaan schuiven.

Auteur: Marvin Joppe

2 gedachten over “Voortgang user story – nieuwe features toevoegen”

  1. Je hebt het in dit stuk (en in andere posts) over ‘deze’ sprint of ‘de’ sprint. Gebruik graag echt het nummer van de sprint zodat we achteraf weten over welke sprint jullie het hebben!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *