Retrospective Sprint 5

Vandaag hebben we sprint 5 opgeleverd. Deze sprint hadden we de volgende userstories uitgewerkt:

  • Als gebruiker wil ik een store waar ik in kan navigeren zodat ik items kan kopen voor op mijn grondgebied
  • Als gebruiker wil ik nieuwe items/features kunnen toevoegen aan mijn gebied zodat ik mijn gebied kan opvrolijken
  • Als admin wil ik een weerstation die data meet, zodat ik hierdoor events kan genereren
  • Als developer wil ik een camera, zodat het spel op zoveel mogelijk resoluties gespeeld kan worden

Daarnaast waren we van plan om alles online te krijgen en extra items en details toe te voegen om de ervaring van het spel te verbeteren. Ook is er besloten om meer onderzoek te doen naar wat een game leuk maakt, want uit de vorige sprint review bleek dat daar nogal wat vragen over waren. Net als het beter uitwerken van de game mechanics, omdat we nog niet en uniforme mening hadden over hoe alles uiteindelijk zou moeten gaan werken.

Als gebruiker wil ik een store waar ik in kan navigeren zodat ik items kan kopen voor op mijn grondgebied:

We hebben de producten eerst gekoppeld aan de categorieën, zodat we bij het aanklikken van de categorie de bijbehorende producten konden ophalen. En in de database de categorie ID gekoppeld aan het product. Dit werkt allemaal en daarmee is de userstory afgerond.

Als gebruiker wil ik nieuwe items/features kunnen toevoegen aan mijn gebied zodat ik mijn gebied kan opvrolijken:

Door producten te koppelen aan de store en ze vervolgens in de game te plaatsen. Eerst hadden we deze functionaliteit los van de game getest en het daarna pas geïmplementeerd, waardoor het in een keer goed ging en ook deze userstory met succes is afgerond.

Als admin wil ik een weerstation die data meet, zodat ik hierdoor events kan genereren

We hebben ons ethernetshield binnengekregen en geprobeerd dit werkend te krijgen met de database. Aan de kant van de database is alles gelukt, alleen de kregen een error die met de router te maken kan hebben, waardoor we op deze usertory vast liepen en niet volledig afgerond hebben.

Als developer wil ik een camera, zodat het spel op zoveel mogelijk resoluties gespeeld kan worden

Ook deze userstory is deels gelukt, dit komt doordat we wel een object voor de camera om te volgen hebben gemaakt, maar een viewport konden we niet maken, omdat de tutorials hiervoor alleen met canvas werken. Om deze reden hebben we uiteindelijk besloten deze userstory aan de kant te laten liggen totdat er op het einde nog tijd over is om hieraan verder te werken.

Alle dingen die we extra op de planning hadden staan zijn ook gelukt en dit is volgens ons het resultaat van betere communicatie, zoals het uitvoeren van de daily stand up en betere communicatie onderling over het algemeen.

Voor de volgende sprint staan de volgende userstories op de planning:

  • Als gebruiker wil ik events in de game hebben zodat het spel uitdagender wordt
  • Als gebruiker wil ik de gevolgen van een negatief co2 gehalte zien, zodat ik bewust gemaakt wordt van mijn uitstoot (smog, etc.)
  • Als gebruiker wil ik objecten zelf kunnen plaatsen en verplaatsen, zodat ik zelf kan bepalen hoe mijn gebied ingedeeld wordt

Conclusie:

Mooie stappen gemaakt deze sprint en deze koers moeten we vooral volhouden de komende sprints. Er waren wat kleine errors en wat dingen die nog niet helemaal gelukt waren, maar wel veel van geleerd en veel voortgang gemaakt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *