Sprint 6 reflectie: Bas Lokerman

Voor de reflectie gebruik ik de STARR

Situatie:
Vorige sprint is goed verlopen waar ik aan de user story’s:
‘Als admin wil ik een weerstation die data meet, zodat ik hierdoor events kan genereren’ en
‘Als gebruiker wil ik nieuwe items/features kunnen toevoegen aan mijn gebied zodat ik mijn gebied kan opvrolijken.’ heb gewerkt.
De userstory van het weerstation was ik aan begonnen omdat we het ethernet shield binnen hadden gekregen. Hiermee wou ik verder gaan in de volgende sprint.

Taak:
Mijn taak was dat ik de Arduino werkend zou krijgen met het ethernet shield. Zodat wij de temperatuur in de database krijgen.
Verder zou ik aan de gang gaan met het animeren van objecten in de game zoals de fontein.

Activiteiten:
Op de TLE dagen heb ik veel geprogrammeerd. Ik heb eerste dagen ook nog een bug gefixed waardoor je de store maar 1 keer kunt openen. Ook ben ik aan de slag gegaan met het animeren van de fontein. Dit heb ik eerst met sprite animations geprobeerd, wat niet ging door de manier van code die wij al hebben gebruikt. Ik vond een andere manier op sprites te animeren maar dit zorgde voor een div die telkens van vorm veranderde wat conflicten kon geven in de toekomst. Uiteindelijk heb ik gekozen om zelf een gif te maken zodat er geen conflict zou ontstaan. Verder ben ik met de arduino bezig geweest. Omdat het een ethernet shield 2 was moest ik andere software hebben dan wat ik had gedacht waardoor het in de vorige sprint problemen gaf. Nu werkt het wel en stuurt de temperatuur naar de database.
Deze sprint heb ik Marvin een beetje geholpen met de userstory: ‘Als gebruiker wil ik objecten kunnen verplaatsen, zodat ik mijn grondgebied op mijn eigen manier kan inrichten.’ wat goed verliep en werkt.

Resultaat:
De userstory’s zijn goed afgemaakt en werken nu correct. Het animeren van de fontein kunnen we kunnen nu gaan gebruiken voor nieuwe objecten die we willen animeren. Verder kunnen we nu de actuele temperatuur uit de database halen.

Reflectie:
Ik heb tijdens de TLE dagen goed gewerkt.
Sterke punten die ik heb verbeterd:
– Betere communicatie binnen het team.
– Vooruit kijken zodat ik conflicten kan voorkomen binnen het programmeren.
Verbeter punten:
– Ik stel het werk vaak uit tot het laatste moment. Dit heeft nog niet veel problemen opgeleverd maar kan ik de toekomst zeker een probleem worden. Hier moet ik dus aan gaan werken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *