Sprint 6 Reflectie: Youri van Leeuwen

Sprint 6 reflectie starr methode.

Situatie: Na in spint 5 een succesvolle sprint af te leveren moesten we deze periode minstens even goed scoren. In de vorige periode waren een aantal dingen van mijn user stories en andere hun userstories nogal quick en dirty opgelost. Dit zorgde ervoor dat er een hoop dingen waren die nog opgelost moesten worden en moesten worden verbeterd. Tevens moest er deze periode gewerkt worden aan de bouw tijden.

Taak: Mijn userstories voor deze periode waren: het realiseren van de bouwtijden, Het zorgen voor een muteknop voor het geluid, een timer toevoegen voor de countdown en bugs fixen. Ook het mergen van alle branches viel onder mijn taken van deze periode

Activiteiten: Tijdens TLE heb ik vooral geprogrammeerd aan de mute knop. Toen deze eenmaal werkte heb ik nog redelijk wat tijd besteed aan de rest helpen met het een en ander. Tevens ben ik begonnen met het wegwerken van alle bugs in de applicatie. Dit waren er redelijk wat. Ook heb ik het mergen van alle losse code gedaan. Dit leverde alleen maar meer bugs op en deze moesten ook weer gefixt worden.

Dit zijn alle bugs die ik gefixed heb deze periode.
Fixed:
Store wont open
Https Protecol error
Store dupplicate cat id
ObjClass If statement
Button texture
Store reclick on button
Several minor improvements
SnowPine wrong texture
Fountain scaled wrong
Countdown timer vaguely vissable when it is not supposed to.
Pinetree buy bug

Dit zijn de features die ik toe heb gevoegd aan de game.
Added:
Popups close when clicked outsite of them
Amount of currency gained by clicking on trees is now based on the type of tree
Store return button added
Mode switch button added
Sound mute Functionallity added

Door middel van dit zijn de volgende dingen verbeterd aan de game.
Improved:
Store stabillity
Popups stabillity
Overal stabillity
The way amount of currency for each tree is determent improved

Resultaat: De bouwtijden zijn nog niet gelukt. Hier ben ik gewoon niet meer aan toegekomen. Alle bugs die bij ons bekend waren zijn wel opgelost. Tevens heb ik de muteknop en de timer toegevoegd aan de game. Verder heb ik me bezig gehouden met het mergen van de verschillende branches. Hierbij kwamen weer allemaal bugs naar boven en deze heb ik dan weer gefixt.

Reflectie: Ik ben over deze sprint redelijk tevreden. Het is jammer dat ik de bouwtijden niet meer heb kunnen invoeren. Daar in tegen heb ik redelijk wat bugs gefixed in de game en is de stabiliteit van de game behoorlijk verbeterd. Ik heb mijn tijd goed gebruikt in deze periode. Heel veel tijd is er niet verspild. Ik denk dat we als team deze periode net als de vorige sprint erg goed gewerkt hebben. In programmeren ben ik redelijk goed, Het technisch uitdenken van hoe iets in elkaar zit ben ik ook behoorlijk goed is. Dus heb ik redelijk veel geholpen met het uitdenken van manieren om iets te programmeren of om te kijken waarom dingen niet werken. Dit heeft me redelijk wat tijd gekost maar dit heeft zeker geholpen met het mergen. Het overzichtelijk houden van mijn code is iets wat wel wat beter kan de volgende sprint. Voor mijzelf is het makkelijk om bij te houden welke code wat doet en waar het hoort maar als je de code voor het eerst bekijkt is het lastig om uit te vinden wat alles doen. Dit kan makkelijk opgelost worden door aan alle functies en code die ik schrijf wat comments toe te voegen waarin beschreven word wat de code doet. Dit maakt het voor de andere teamgenoten makkelijker om met de code aan te slag te gaan ipv dat de andere teamgenoten eerst moeten uitzoeken wat de code precies doet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *