Doelgroep onderzoek
Op basis van user testing hebben wij conclusies getrokken over de doelgroep. De doelgroep snapt het nut van duurzaamheid en MVO. Doelgroep wilt graag beter worden in duurzaamheid maar kan deze informatie niet vinden op de wegwijzer.
Doelgroep vindt de website onduidelijk:
- Te veel text
- Te veel links
- Geen richtlijnen in gebruik
- Onoverzichtelijk
- Weet niet waar je moet starten
- Niet visueel genoeg
Pluspunten
- De stappen in het stappenplan is wel duidelijk en opzich wel logisch opgebouwd.
- Fijn dat er bulletpoints in de content staan.
Feedback vanuit de doelgroep
- De reden waarom mensen op deze website komen verschilt best wel per ondernemer. Het zou waardevol kunnen zijn om hier meer op in te gaan en dit als uitgangspunt te nemen.
- Het mag meer bullet points, en misschien ook meer plaatjes om het topic te ondersteunen bij elke stap.
- De flow van het stappenplan moet veel simplistischer. Eigenlijk maar 1 plek waar je op “begin” en “verder” kan klikken.