Atomic Research
Atomic Research
Een geschreven rapport als oplevering van een UX onderzoek blijkt niet altijd voldoende om mensen te overtuigen van de waarde van het onderzoek. Atomic Research is een nieuwe manier om inzichten uit UX onderzoek te managen. In plaats van rapporten schrijven of presentaties maken, maak je ‘nuggets’.
Een voorbeeld van een nugget is een hele korte video van een gebruiker die een bepaalde ervaring heeft tijdens het gebruik van je product. Dit levert hard bewijs dat helpt om inzichten beter te registreren en gemakkelijker terug te vinden.
“An observation gathered through research. The idea is that every time we sample the member experience we can parse that into nuggets that are tagged for future use.”
“A research insight must include hard evidence, coming directly from the customer. No more “He said, she said.”
– Tomer Sharon
Voorbeeld
Title: Exit interview with Primary Member, John Smith
Directory: drive.google.com/open?id=jhfg54hg45hg54khg (this is a fictional URL)
Date: April 6, 201
Source name: #BenjaminGadbaw #ChristopherKennedy
Source type: #UX
Media type: #Video
Research method: #Interview
Nugget (the observation): #Conference room sofas make conference rooms feel silly
Observation Directory: youtu.be/HFDS74h_7?t=1m50s (fictional URL, notice the time stamp, that’s a nugget. No need to watch the entire 1-hour interview)
Experience Vector: #Negative
Magnitude: #Medium
Frequency: #High
Emotions: #Embarrassment #Amusement #Annoyance
Props: #ConferenceRoom #Couches #Chairs
Journey: #Membership
Characters: #PrimaryMember #Member #Client #Candidate
Bron: https://airtable.com/universe/expShuhNMi0Oc0xpb/polaris-ux-nuggets?explore=true