Atomic Research

Atomic Research

Een geschreven rapport als oplevering van een UX onderzoek blijkt niet altijd voldoende om mensen te overtuigen van de waarde van het onderzoek. Atomic Research is een nieuwe manier om inzichten uit UX onderzoek te managen. In plaats van rapporten schrijven of presentaties maken, maak je ‘nuggets’. 

Een voorbeeld van een nugget is een hele korte video van een gebruiker die een bepaalde ervaring heeft tijdens het gebruik van je product. Dit levert hard bewijs dat helpt om inzichten beter te registreren en gemakkelijker terug te vinden.

“An observation gathered through research. The idea is that every time we sample the member experience we can parse that into nuggets that are tagged for future use.”

“A research insight must include hard evidence, coming directly from the customer. No more “He said, she said.”

– Tomer Sharon

Voorbeeld

Title: Exit interview with Primary Member, John Smith

Directory: drive.google.com/open?id=jhfg54hg45hg54khg (this is a fictional URL)

Date: April 6, 201

Source name: #BenjaminGadbaw #ChristopherKennedy

Source type: #UX

Media type: #Video

Research method: #Interview

Nugget (the observation): #Conference room sofas make conference rooms feel silly

Observation Directoryyoutu.be/HFDS74h_7?t=1m50s (fictional URL, notice the time stamp, that’s a nugget. No need to watch the entire 1-hour interview)

Experience Vector: #Negative

Magnitude: #Medium

Frequency: #High

Emotions: #Embarrassment #Amusement #Annoyance

Props: #ConferenceRoom #Couches #Chairs

Journey: #Membership

Characters: #PrimaryMember #Member #Client #Candidate

Atomic Research

Bron: https://airtable.com/universe/expShuhNMi0Oc0xpb/polaris-ux-nuggets?explore=true

Print Friendly, PDF & Email