Designing Cultural Probes

Opdracht: Designing Cultural Probes Kit

Met een interactieve infographic kan je je doelgroep op een ongedwongen manier vragen stellen. Bovendien is het voor hen een mooie manier om met elkaar in contact te komen en het samen over het onderwerp te hebben. Hoe meer mensen er meedoen, hoe inzichtelijker het wordt wat ze nu denken en vinden.

Ontwerp een interactieve infographic poster voor je user research. Denk na over waar en wanneer je de poster(s) kan plaatsen. Hou het simpel, herkenbaar en duidelijk. Mogelijke vragen: Als de stad jouw school is, waarvan leer je dan het meest? Wat is je favourite spot in je stad? Wat ben jij (sportief/luilak)?

Tips

  • Gebruik een samenhangend reeks pictogrammen.
  • Gebruik pictogrammen die bekend zijn bij de doelgroep en duidelijk van elkaar te onderscheiden zijn.
  • Zet ontwerpprincipes zoals groeperen, uitlijnen, voorgrond-achtergrond en balans in om het beoogde effect te bereiken. 


http://www.themapdocs.nl
http://vakgroep.cmd.hr.nl/algemeen/inspiratie > Tag: probes, pictogram
https://thenounproject.com

Inspiratie

https://www.pinterest.co.uk/search/pins/?q=cultural%20probes&rs=typed&term_meta[]=cultural%7Ctyped&term_meta[]=probes%7Ctyped

 

Opdracht: Interactive mapping

Met een interactieve infographic kan je je doelgroep op een ongedwongen manier vragen stellen. Bovendien is het voor hen een mooie manier om met elkaar in contact te komen en het samen over het onderwerp te hebben. Hoe meer mensen er meedoen, hoe inzichtelijker het wordt wat ze nu denken en vinden.

Ontwerp een interactieve infographic poster voor je user research. Denk na over waar en wanneer je de poster(s) kan plaatsen. Hou het simpel, herkenbaar en duidelijk. Mogelijke vragen: Als de stad jouw school is, waarvan leer je dan het meest? Wat is je favourite spot in je stad? Wat ben jij (sportief/luilak)?

Tips

  • Gebruik een samenhangend reeks pictogrammen.
  • Gebruik pictogrammen die bekend zijn bij de doelgroep en duidelijk van elkaar te onderscheiden zijn.
  • Zet ontwerpprincipes zoals groeperen, uitlijnen, voorgrond-achtergrond en balans in om het beoogde effect te bereiken. 


http://www.themapdocs.nl
http://vakgroep.cmd.hr.nl/algemeen/inspiratie > Tag: probes, pictogram
https://thenounproject.com

 

Opdracht: Dear Data Postkaart

“Dear Data” is begonnen als een data-driven illustratie project door de twee ontwerpers Giorgia Lupi en Stefanie Posavec. Ze hebben hun eigen persoonlijke gegevens verzameld en op een postkaart getekend: een emotionele weergave van hun gekwantificeerde zelf gedurende. Ze stuurden het naar elkaar in de vorm van ansichtkaarten die uiteindelijk een boek werden. 

Ontwerp een interactieve datavisualisatie voor je user research. Je doelgroep ontvangt een postkaart met een weekopdracht: op de achterkant (naast de benodigde verzendkosten en adres), staat de legenda en uitleg. Op de voorkant maak je een template voor de gebruiker zodat hij makkelijk zijn gegevens hierop kan tekenen. 

Mogelijke vragen: Wanneer, waar en met wie: Geef je geld uit? Luister je muziek? Eet je? Voel je? Ruik je? 

Tips

  • Bedenk een manier dat de gebruiker allerlei details kan toevoegen. 
  • Gebruik verschillende vormen en kleuren, maak een duidelijke legenda. 
  • Zet ontwerpprincipes zoals groeperen, uitlijnen, voorgrond-achtergrond en balans in om het beoogde effect te bereiken. 

https://www.dear-data.com/by-week/
http://vakgroep.cmd.hr.nl/algemeen/inspiratie > Tag: probes, datavisualisatie

Print Friendly, PDF & Email