Visuals Testen

Waarom kies je voor deze oplossing? Kan je dit ook op een andere manier bereiken? Zijn de ontwerpkeuzes op het medium afgestemd?

Test je aannames door het beeld te bespreken met je doelgroep.

Visuele elementen (lettertypen, kleuren, uitlijning en afbeeldingen) moeten bruikbaar zijn.

Gebruik de 5-secondenregel om uit te zoeken wat de beste metafoor is.

Vraag wat de eerste associaties van mensen uit je doelgroep zijn, houd het kort. Als meer dan 2 mensen dezelfde associatie hebben,
zal dit waarschijnlijk het beste idee zijn.

 

De eenvoudigste test is om mensen te vragen elk ontwerpvoorstel (bijvoorbeeld elk pictogram) te scoren op een schaal van 1-7. (algemene aantrekkingskracht in het algemeen en merkuitlijning)

Als je alternatieve ontwerpen (van b.v. hetzelfde pictogram) hebt, kun je mensen ook vragen de meest aantrekkelijke van elke reeks alternatieven te kiezen en uit te leggen waarom ze bepaalde afbeeldingen leuk vinden of niet leuk vinden.

Ten slotte kunt u mensen een hele pictogrammenfamilie laten zien en hen vragen degene uit te kiezen die zij het beste en het minst waarderen. Deze laatste test kan je helpen het veelvoorkomende probleem te vermijden waar de meeste van uw pictogrammen goed zijn, maar er zijn een paar minder aantrekkelijke pictogrammen waarvoor een do-over nodig is om beter bij de esthetiek van het volledige ontwerp te passen.

 

Print Friendly, PDF & Email