Briefing 3: Visueel onderzoek

Hier boven is een moodboard weergeven van spellen waarop ons concept is gebaseerd. Je ziet hier “splatoon”, “gears of war”, “king of the hill” en “plant the bomb”. verschillende game modes en spellen met de content en structuur ervan. Zo moet je bij de ene een bom plaatsen en bij de andere held veld veroveren door middel van afbakenen met kleur. De ene vereist je als enige te overleven en de andere moet je als team zien te winnen. Sommige van deze krijg je een punt als je als team wint, voor andere krijg je punten voor hoeveel van het veld je veroverd hebt.

Uit het onderzoek wat ik gedaan heb bij de verschillende bronnen kan ik concluderen dat het spel zowel gespeeld door kinderen als volwassenen niet alleen perfect geschikt is voor onze doel groep maar dat een zowel speelse style als een wat serieuze atmosfeer beide aanslaat. De content moet duidelijk zijn en de structuur overzichtelijk, een map of mini map is belangrijk om te zien waar je moet zijn om punten te verdienen. Er moet ruimte zijn zijn voor tactiek en samenwerking, dit kan toegepast worden door middel van verschillende scoren. Bijvoorbeeld de te behalen punten verschillend te maken tussen 1 tot en met 5. Deze maken we bekend bij de locatie en werkt als een drive. Het onderzoek laat ons in zien dat in de map die nodig zal zijn voor het spel duidelijk, overzichtelijk en logisch moet zijn. Als het om de styling gaat kan zowel een style die kleurrijk is als een style de grauwer en serieuzer is. Dit kunnen we nemen in de fase van verbeelding.

 

Bronnen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/King_of_the_Hill_(spel)
http://counterstrike.wikia.com/wiki/Bomb_defusal
https://nl.wikipedia.org/wiki/Splatoon
https://en.wikipedia.org/wiki/Turf_war
http://gearsofwar.wikia.com/wiki/King_of_the_Hill

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *