Pitch – feedback

Categories Uncategorized

Donderdag 8 november hadden we pitches. We hadden het beter voorbereid dan dat het ging. Branko ging presenteren maar het concept kwam niet tot zijn recht.

Branko’s feedback

Mijn pitch ging minder goed dan ik had verwacht. Irene had een goede sterke pitch gemaakt en die wilde ik gaan presenteren. Tijdens de andere presentaties zag ik dat iedereen een veel langere pitch had dan wij. Hierdoor dacht ik dat ik een langere pitch moet schrijven. Daarom heb ik tijdens de les een hele nieuwe pitch geschreven en opgeslagen in mijn notities. Vervolgens toen ik aan de beurt was wist ik de tekst niet uit mijn hoofd. Ik probeerde het alsnog uit mijn hoofd te doen en dit lukte niet dus moest ik heel veel kijken naar mijn mobiel. Hierdoor werd ik nerveus en heb ik de pitch in mijn ogen best wel verpest.

Wat ik heb geleerd

Meestal kan ik redelijk goed presenteren zonder nerveus te worden. Als ik mijn tekst vergeet of iets verkeerd doe word ik wel gauw nerveus. Ik heb dus geleerd dat ik mijn tekst goed uit mijn hoofd moet leren om dit te voorkomen.

Wat ik de volgende keer anders ga doen

Allereerst ga ik de pitch uit mijn hoofd leren. Als dan blijkt dat het niet goed genoeg is, zal ik hem niet op het laatste moment gaan veranderen.

Feedback van andere mensen

We hebben na de pitchen feedback gevraagd 1 team en twee mensen:

Team 10 (Nienke, Jordi, Alara en Lotte):

Ze zeiden dat ze zelf ook spullen thuis hadden die ze konden gebruiken. Hun feedback was dat we goed moesten nadenken over hoe we het gaan doen met de prijs. Bijvoorbeeld hoe we het gaan oplossen als mensen iets inleveren en er minder voor krijgen als het verkocht is dan dat ze verwacht hadden.

We hadden ze uitgelegd over de mystery box als producten niet verkocht worden.  Ze vonden dat we dan wel goed na te denken over de prijs dan. Sommige dingen zullen meer kosten dan andere.

We hebben het over gehad waar het inleverpunt zou kunnen komen. Ze dachten bijvoorbeeld de studentenbalie die dicht ging om 12 uur. En de informatiebalie beneden is best groot, ze dachten dat we daar iets mee konden doen.

 

Frank:

De feedback van frank was dat we moesten kijken naar Open Cart. Open Cart is een opensource eCommerce platform. Dit zou ons kunnen helpen met het opzetten van de webshop. Hij vertelde ons dat hij zelf ook al spullen zou hebben die hij kon inleveren. Ook zei hij dat hij bezig was op Facebook met zijn huis dat ze elkaar spullen konden aanbieden. Als laatste gaf hij ons mee dat we moesten kijken naar stadswonenrotterdam.nl. Dit is een woon coorperatie. Frank vertelde dat ze vaak open staan voor nieuwe ideeën. We zouden bijvoorbeeld een inleverpunt hier zetten.

 

Hugo:

Als laatste hebben we Hugo om feedback gevraagd. Hij vroeg zich af hoeveel mensen het eigenlijk teveel moeite vinden om het op marktplaats te zetten. We hebben hiervoor gelukkig al doelgroeponderzoek gedaan en de conclusie was hieruit dat mensen wel moeite willen doen voor marktplaats als ze waardevolle producten hebben, die sowieso veel geld waard zijn. Hugo dacht dat het misschien voor ouderen ook een fijne oplossing zou zijn als marktplaats te ingewikkeld is. Hij zei dat hij eigenlijk zelf niet kon wachten om zijn spullen bij ons te dumpen. Maar we moesten wel nog goed nadenken over welke soort producten we gaan verkopen.

 

Conclusie

De feedback gaan we gebruiken door onderzoek te doen naar een ruimte. Ook moeten we beter nadenken over hoe we de prijsstelling gaan doen en hoe we klantenklachten eventueel gaan oplossen. Ook gaan we kijken naar welke soort producten we precies willen krijgen en waar we ons op gaan focussen. Hugo zei nog dat we een oplossing hebben voor ouderen, maar omdat dit niet de doelgroep is, zullen we ons nog niet focussen op deze leeftijdscategorie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *