Week 10 – feedback van roel en customer journey

Categories Uncategorized

Dinsdagochtend was de specialize me les van ontwerpen. Het ging over Customer Journey. Irene was geweest en vertelde de theorie zodat we die op ons eigen project konden toepassen.

Een customer journey kan je vrij invullen maar het komt erop neer dat je stappen tegenover iets anders zet, zoals touchpoints, triggers, enablers, actions. Op deze manier breng je in kaart hoe de klant het proces door loopt en hoe hij zich er bij voelt.

We hebben besloten om naast de frontstage, het deel van de klant, ook een stukje backstage te doen. Dit zijn de enablers. Hierbij kijk je wat je als bedrijf hebt gedaan of kan doen om ervoor te zorgen dat de klant de stap kon maken. We hebben op een groot vel gewerkt en met elkaar begonnen de stapjes te doorlopen. We hadden pas 3 stapjes gedaan omdat het best veel tijd kost.

We hebben al een paar dingen waar we rekening moeten nadenken:

  • Ontwerp advertenties
  • Ontwerp website/ App
  • Producten/ klanten regelen om op website te zetten
  • Instructies schrijven voor inleveren producten.

Roel had ook feedback voor ons. Hij vond dat Branko goed gereflecteerd had over zijn pitch donderdag. Ook had hij verteld dat we het prima hebben gedaan. Hij zei dat we nog doelgroeponderzoek verder moesten doen en dat we ons meer moeten focussen op het bouwen van het concept dan op het inleverpunt regelen.

Donderdag gaan we verder met de customer journey.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *