Context map en middelen, risico’s, process en MoSCoW

Context map

Middelen

De middelen die we hebben zijn internet om het te bouwen, papier en stiften en pennen om het te ontwerpen, mindmaps, google design sprints, context maps, wireframes, doelgroepinterviews, deskresearch.

Risico’s

Het risico, wat we natuurlijk zo veel mogelijk proberen te beperken, is dat het niet aanslaat, omdat mensen er te weinig interesse in hebben of omdat ze het geen leuk idee vinden. Risico is dat we dingen gaan aannemen die niet kloppen en daardoor een verkeerd project neerzetten.

Process

De stappen die we moeten doorlopen om tot een eind product te komen:

  1. Idee bedenken
  2. Doelgroep -> persona’s
  3. Kijken of het idee bij de doelgroep past -> interviews
  4. Userstories maken
  5. Uitwerken -> prototype -> wireframe -> activity diagram
  6. Wat vind de doelgroep van dit idee -> iteratie
  7. Verbeteren -> en echt uitwerken
  8. Testen of het werkt bij de doelgroep
  9. Eindproduct

MoSCoW

Must

  • Initiatieven, min 10
  • Uitleg van alle initiatieven

Should

  • Rating van  geld, gebruiksvriendelijkheid, en duurzaamheid
  • Rating van gebruikers

Could

  • Delen op facebook

Would

  • Kaart waarop ze allemaal te zien zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *