Context map
Middelen
De middelen die we hebben zijn internet om het te bouwen, papier en stiften en pennen om het te ontwerpen, mindmaps, google design sprints, context maps, wireframes, doelgroepinterviews, deskresearch.
Risico’s
Het risico, wat we natuurlijk zo veel mogelijk proberen te beperken, is dat het niet aanslaat, omdat mensen er te weinig interesse in hebben of omdat ze het geen leuk idee vinden. Risico is dat we dingen gaan aannemen die niet kloppen en daardoor een verkeerd project neerzetten.
Process
De stappen die we moeten doorlopen om tot een eind product te komen:
- Idee bedenken
- Doelgroep -> persona’s
- Kijken of het idee bij de doelgroep past -> interviews
- Userstories maken
- Uitwerken -> prototype -> wireframe -> activity diagram
- Wat vind de doelgroep van dit idee -> iteratie
- Verbeteren -> en echt uitwerken
- Testen of het werkt bij de doelgroep
- Eindproduct
MoSCoW
Must
- Initiatieven, min 10
- Uitleg van alle initiatieven
Should
- Rating van geld, gebruiksvriendelijkheid, en duurzaamheid
- Rating van gebruikers
Could
- Delen op facebook
Would
- Kaart waarop ze allemaal te zien zijn.