Alex, The production path

Wat heb ik nou gedaan?

In deze twee periodes heb ik samen met mijn teamgenoten Alex ontworpen en gemaakt. In deze post ga ik de focus leggen op het echte maken van Alex en wat mijn inbreng hierin was.

6 okt 2017:

Als eerste heb ik na onze brainstorm sessie het ‘skelet’ van de app opgezet in Unity zodat wij een beter idee konden krijgen over hoe de app eruit ziet. hierna hebben wij verder op dit skelet gebouwd.

11 0kt 2017:

Na het skelet in elkaar gezet te hebben, heb ik kort onderzocht hoe je met Unity een app kan maken voor android. Hiervan heb ik geleerd dat je dit simpelweg kan doen door de build setting in Unity op android/IOS te zetten en de Android SDK hebt geïnstalleerd. Nadat ik alles werkend heb gekregen(wat aardig wat moeite kosten eerlijk gezegd) ben ik begonnen met werken aan een exp balk, ik had hier eerst een korte tutorial voor op moeten zoeken, omdat ik dit nog nooit eerder had gedaan(en al helemaal geen 360 graden exp balk) en heb hier veel van geleerd. Nadat de balk werkend was heb ik ook een stuk tekst toegevoegd die constant de exp waarde bij houdt. Hiermee heb ik samen met een level, die constant omhoog gaat om de zoveel exp(150*level) de Main scene gemaakt

27 okt 2017:

Na de Main scene te hebben gemaakt was het wel tijd om aan de andere te beginnen, als eerste was ik begonnen met de Task scene, hierin heb ik eerst drie afbeeldingen onder elkaar gezet als de taken, deze heb ik hierna in knoppen verandert om de taak te voltooien, waardoor je exp krijgt. Hierna heb ik een script geschreven die zorgt dat elke keer als je een taak voltooit je altijd een nieuwe, willekeurige taak krijgt(het moeilijkste hier was zorgen dat de taak niet word ge-randomized elke keer dat de scene start). De andere scene die ik had gemaakt was de Stat scene, hierin worden alle voltooide taken, ontvangen exp en levels bij worden gehouden met een zelfde soort script als in Main scene.

17 nov 2017

Nu dat we taken, statistieken en een hoofd scherm hebben,werd het tijd dat we sensoren erin gingen verwerken, zodat de taken eigenlijke voortgang hebben. Dus, om te beginnen heb ik opgezocht welke sensoren er in een telefoon zitten en welke hiervan werken met Unity. hieruit kwam de accelarometer, die de snelheid en richting van de telefoon meet. Na een korte zoektocht op het internet heb ik geleerd hoe je de accelarometer zo kan gebruiken om stappen te meten, waardoor onze app nu jouw stappen meet en zo dus de taken een manier van voortgang geeft. Hierna heb ik bij de taken wat tekst toegevoegd die toont wat je moet doen voor de taak, en hoeveel je al hebt gedaan.

5 dec 2017

Nu dat de taken laten zien wat je moet doen(stappen zetten) en hoeveel je nog moet doen, maar alleen tekst is visueel niet te fijn om naar te kijken, dus heb ik een balk aan de onderkant van het taken vak toegevoegd, deze balk werkt hetzelfde als de exp balk dus was niet te moeilijk om te maken, maar i.p.v exp houdt deze bij hoeveel van de hoeveel stappen de gebruiker al heeft gezet.

8 dec 2017

Nu dat de taken goed werken en er goed uitzien, werd het tijd dat deze met het level mee omhoog gaan, net zoals de hoeveelheid exp die je nodig hebt voor elk opvolgend level. Dus heb ik snel in het script toegevoegd dat deze met het level mee omhoog gaan en dat ook de beschrijving van de taak met deze nieuwe hogere waardes wordt geüpdatet.

15 dec 2017

Nu dat alles volledig functioneel is gaan we meer aan de front end werken. Uit inspiratie van een fitness/planning app die ik zelf gebruik, heb ik voorgesteld om een kleine pop-up te geven met de informatie over de volbrachte taak. hiervoor heb ik wel eerst wat onderzoek moeten doen naar het laten zien/activeren van afbeeldingen in Unity, wat ik zeker vaker ga gebruiken.

12 jan 2018

Om de indruk van een AI beter te geven, hebben wij gekozen om audio toe te voegen, hier heb ik snel mijn kennis van CLE3 toegepast om de audio toe te voegen aan het voltooien van taken.

16 jan 2018

Als laatste heb ik twee ‘builds’ gemaakt voor de eindmarkt. Een voor op een laptop die werkt met de hartslagsensor die petar heeft gekocht en gekoppeld samen met mij aan de app. De andere ‘build’ is zonder de hartslagsensor en is gemaakt voor op de telefoon.

-Conan Spithoven

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *