Eindargumentatie

In deze post ga ik in op de laatste feedback die wij gehad hebben, dit op de vier punten; betrokken, ondernemen, ontwerpen en onderzoeken. Ik zal de onderdelen toelichten met betrekking op deze feedback en waarom deze punten in de laatste sprint zijn verbeterd.

Betrokken

In deze sprint heeft het team onderzoek gedaan naar de impact en reacties van de doelgroep en kan beschrijven op basis van onderzoek hoe gedrag van de doelgroep mogelijk beïnvloed wordt door jullie product.
Feedback: Deze sprint is er niet met de doelgroep getest, dat zal deze sprint wel moeten.

Deze sprint is er onderzoek naar de doelgroep gedaan door middel van een doelgroeponderzoek. Dit kun je in deze blogpost teruglezen. In het onderzoek kwam bijvoorbeeld naar voren dat de doelgroep het product als klinisch en futuristisch beschreef en dat het doel van de app duidelijk was. In de presentatie, zoals in deze post beschreven kwam vooral naar voren dat mensen gechoqueerd waren door het product en dat is precies wat wij hebben willen bereiken. Dezelfde reacties kwamen eruit toen ik het filmpje aan mijn persoonlijke kring heb laten zien waardoor ik wist welke invloed het op ons publiek zou hebben.

Ondernemen

In deze sprint kan elk teamlid uitleggen wat er technisch is gerealiseerd, waarom dat op die wijze is gebeurd en wat de precieze werking is.
Feedback: Op interface en back-end niveau zijn wat stappen gezet.

In deze sprint is er veel gebeurd op back-end niveau. Zo is bijvoorbeeld het design van de interfaces geheel overgezet naar de app. Het maken van een karakter is compleet, maar je kunt nog geen gender kiezen omdat we hier helaas niet aan toe zijn gekomen. Wel werken de notificaties, en het automatisch afvinken van taken. Er is een connectie met de hartslagmeter gemaakt. Als je bijvoorbeeld een taak gekregen hebt van Alex, zoals het zetten van een bepaald aantal stappen, wordt de taak afgevinkt en krijg je van Alex, sinds deze sprint, een gesproken notificatie. Het aantal punten wat je hiervoor krijgt wordt aan je profiel toegevoegd en zo kun je progressie maken in het aantal levels. Voor meer detail over wat er technisch gerealiseerd is kun je in deze post meer lezen.

Ontwerpen

In deze sprint heeft het team met scrum gewerkt om de doelen te bereiken en dit kan worden aangetoond.
Feedback: Trello goed gevuld en zelfs rekening gehouden met de eindmarkt.

Op de voet van de vorige sprint zijn we verder gegaan met ons Trello bord die je in het hoofdmenu van de blog kunt vinden. Zo hebben we dit bord steeds bijgehouden en kun je volgens de scrum methode zien welke user stories en taken er zijn afgerond omtrent het project.

Onderzoeken 

In deze sprint heeft het team meerdere keuzes gemaakt die ze met onderzoek hebben onderbouwd.
Diverse onderdelen zoals de mapping zijn uitgewerkt.

In deze sprint zijn er meerdere keuzes gemaakt omtrent het project, zoals bijvoorbeeld het eerder beschreven interface en het onderzoek die daarbij betrekking had. Daarnaast is er door de groep ook een keuze gemaakt om de presentatie in de vorm van een filmpje te geven zoals in deze post beschreven. Dit bovenop de mapping en eerdere keuzes zoals in de feedback gegeven. Bovenop deze keuzes is er een keuze gemaakt om een hartslagmeter te gebruiken in onze app als onderdeel van de sensoren eis van het project. Daar kun je hier meer over lezen. Over verdere technische beslissingen van het team kun je hier lezen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *