Green life community – APPROVED

Concept

Een web(app), waarin de (nog) komende en bestaande groene initiatieven in Rotterdam promoten in een oogopslag. Hiervoor word er door het team een moderne web app gemaakt, waarin deze initiatieven worden uitgelegd en vooral promoten hoeveel hiermee kan worden bespaard (Geld en duurzaamheid).

Revisie

Met de laatste feedback van de expert, hebben we meegenomen, om niet enkel besparen als oogpunt te nemen, maar ook rekening te houden met de doelgroep van de initiatieven ( het liefst student ) . Ook is het belangrijk om naar het gemak te kijken van het initiatief. Is het makkelijk om het te gebruiken?

Doelgroep

Vanuit een onderzoek hebben we een aantal doelgroepen beschreven en afgebakend. Met de duidelijke vraag : Waarom deze doelgroep, wat voor waarde gaat dit concept voor hun hebben?

Killed :

Personen in Rotterdam die geld willen besparen, door duurzaam te leven.

Reden :

Een te grote doelgroep voor realisatie van project.
– Project moet geschikt zijn voor iedereen, lastig voor implementatie. ( Vooral ouderen i.c.m techniek )

Bronnen

http://www.podiumpraktijkgerichtonderzoek.nl/ouderen-en-techniek/

https://allecijfers.nl/gemeente/rotterdam/

Approved :

Studenten die wonen & -studeren in Rotterdam.

Reden :

– Aantal personen in doelgroep is plausibel  65.235 studenten waarvan 26.950 wonend in Rotterdam.
– Door het nieuwe leenstelsel is het belangrijk om tijdens de studie periode te beginnen met besparen van geld! ( Groen en zorgeloos de toekomst in )
– Studenten zijn vaak flexibel ( Zijn nog geneigd om elk moment van de dag iets te gaan doen )
– Studenten willen graag op de hoogte zijn over de nieuwste tools / gadgets, kans op succes van dit project is hierdoor groter.
– Bijna de helft van de studenten wonen op zichzelf ( Besparen is dan altijd een goed plan )
– (Studenten) zijn relatief makkelijk in het volgen van trends *

* Promoties via Social media hebben veel invloed.

Onderbouwing

Doelgroep onderzoek medestudenten

Bronnen

https://www.studiekeuze123.nl/steden/rotterdam

https://www.nibud.nl/beroepsmatig/jongeren-en-schulden/

https://allecijfers.nl/gemeente/rotterdam/

https://www.regioisolatie.nl/studenten-niet-energiezuinig/

https://www.milieucentraal.nl/media/4356/onderzoeksrapport-25-35-jarigen-en-duurzaamheid-milieu-centraal-2018.pdf

https://www.kences.nl/nl/feiten-en-trends.html

Het doel van het concept

Het doel van dit concept is om studenten op een hele eenvoudige manier (*onbewust) een bijdrage te laten leveren voor een duurzame samenleving. Om deze “lifestyle” aantrekkelijk te maken voor onze doelgroep benoemen wij het concept “Cheap Life” oftewel goedkoop leven.

*onbewust : langzamerhand deze lifestyle als standaard creëren, zonder het idee te wekken duurzaam te zijn.

Onbewust -> Bewust worden ( pagina. 6 )

Waarom dit concept

Uit onderzoek blijkt dat mensen claimen duurzaam te zijn. Maar waarom?Mensen doen dit vooral voor de portemonnee.

Statistiek reden duurzaamheid
Statistiek reden duurzaamheid

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2018/43/meeste-mensen-handelen-in-huis-energiebewust

https://www.nu.nl/wonen-en-interieur/4121078/geld-voornaamste-reden-energiebewust-leven.html

Concept onderdelen  (Elk onderdeel is ook uit duurzaam oogpunt)

We proberen als project groep een aantal duurzame initiatieven te vinden die als punten hebben ( Prioriteit is op volgorde ) :

  • Duurzaam
  • Betaalbaar
  • Gemak
  • Als primaire doelgroep ( Student )
Reizen ( Hoe kan men besparen op reizen )
Fietsen :

https://www.bimbimbikes.nl/fietsverhuur/nederland/rotterdam

https://www.ns.nl/deur-tot-deur/ov-fiets

Scooter :

https://felyx.nl/

Auto :

https://www.studentcar.nl/

https://www.snappcar.nl/

Openbaar vervoer :
Voedsel ( Hoe kan men besparen op voedsel )

 

Producten ( Hoe kan men besparen op verschillende producten )

 

Dagelijkse bezigheden ( Hoe kan men besparen op dagelijkse bezigheden )

 

Nieuwe plannen ( Een lijst met nieuwe duurzame plannen in Rotterdam )

 

Handige tools en Apps ( Voor het helpen bij besparen van geld )

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *