Feedback Presentatie dag
Tips Team 1, Team kakkerbuurt
- Een kaart maken met alle initiatieven erop zodat je alles weet waar het is?
- Maak het interactiever, meer dan een lijst met resultaten.
- Zoek initiatieven die wel api’s hebben voor locatie
- Zou reden zijn waarom mensen naar onze site terugkomen
Eind pitch Green Life Community
Reflectie pitch(Adriaan):
In het begin ging de pitch goed, maar op het einde kwam ik niet meer goed uit mijn woorden. Ik ben hierdoor ook veel vergeten te vertellen.
Stakeholders : Samenwerking met bedrijven
Belangrijk is om te weten of deze bestaande initiatieven vallen voor je product. Ik heb een paar mails & berichten rond gestuurd of deze duurzame initiatieven willen samenwerken met ons idee.
Ik heb tot nu toe 3 antwoorden terug gehad, waarin ze zeker wel positief zijn. “Stakeholders : Samenwerking met bedrijven” verder lezen
Leeswijzer Tussenbeoordeling
Betrokken:
In het proces heeft het team gekeken naar en rekening gehouden met actuele technologische en maatschappelijke ontwikkelingen. Het team is in staat bewustwording bij een specifieke doelgroep tot stand te brengen.
We hebben rekening gehouden met deze maatschappelijke en technologische ontwikkelingen, door bijvoorbeeld het proberen goedkoop te houden. Het leenstelsel is ingegaan en studenten kamers worden steeds duurder. Ook zijn mensen zich al steeds meer aan het realiseren dat we duurzamer moeten gaan leven en hier kunnen wij aan bijdragen. Er zijn steeds meer duurzame initiatieven, maar mensen zien door de bomen het bos niet meer, dus het is handig als wij deze dingen categoriseren en op een rijtje zetten. We moeten wel meer rekening houden met privacywetten. De technologische ontwikkeling dat er meer elektrische scooters en auto’s komen kunnen we meenemen bij onze keuze voor bepaalde bedrijven, dus liever niet de bedrijven die CO2 uitstoot hebben. Ook komen er steeds meer loyalty programma’s bij bedrijven en dit geeft ons weer inspiratie hoe we mensen op onze site kunnen laten blijven komen.
wireframes en feedback erop & persona
Wireframes van Google Design Sprint
We hebben aan drie mannelijke studenten van 19, 19 en 20 jaar, gevraagd wat ze vonden van onze wireframes, die gekomen zijn uit onze Google Design Sprint.
Maatschappelijke&technologische ontwikkeling & Promotie
Maatschappelijke ontwikkelingen
- Leenstelsel is ingegaan
- Mensen realiseren zich wat we duurzaam moeten zijn voor het milieu
- Overheid meer ermee bezig
- Wegwerp plastic verboden in EU
- Steeds duurdere kamers Rotterdam
- Steeds meer mensen komen in Rotterdam wonen
- Steeds meer duurzame initiatieven
- Privacy wetten aangescherpt
https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/duurzaam/Programma-Duurzaam-2015-2018.pdf
“Maatschappelijke&technologische ontwikkeling & Promotie” verder lezen
Notulen feedback retrospective
- Kijk meer naar het beoordelingsformulier -> maatschappelijke ontwikkelingen
- Aida model
- Studenten bovenaan
- Misschien meer focussen op gemak
- Je hoeft niet per se te doen wat jou specialize me is
- Hoe zorg je dat mensen van jou product afweten
- Donderdag pitchen met powerpoint
Google Design Sprint
Business model canvas final
Vandaag hebben we de business model canvas afgemaakt. We kunnen nog niet alles 100% invullen, maar de meeste hebben we nu aangescherpt. We hebben het in de les met samen met post-its gemaakt. Om het eindresultaat wat duidelijker te tonen hebben we in een online canvas alles nagemaakt.
Value proposition canvas:
Bronnen gebruikt bij het maken:
Value proposition canvas – Bron