Blogpost 1: herkansing TLE 1-ondernemen (FEEDBACK MOMENT EEN)

TLE-1 is voor ons onvoldoende beoordeeld, dit betekend dat wij ervoor moeten zorgen dat wat onze voortgang in de eerste periode tekort kwam, in de tweede periode zal moeten worden ingehaald. Het punt dat bij ons het meeste aandacht nodig zal hebben is ‘Ondernemen’. De feedback die wij kregen met betrekking tot de herkansingsopdracht was als volgt:

Jullie groep heeft met name op het hoofdstuk ondernemen een aantal zaken laten liggen.

Jullie hebben onvoldoende feedback gegeven op elkaars werk en op elkaars gedragingen.

Jullie hadden geen goede werkwijze, geen daily stand-up, geen projectleider, etc.

Het werk is met name verzet in de laatste week.

Om in het tweede kwartaal van het project alsnog een voldoende te scoren op dit onderdeel, zullen jullie het volgende moeten doen.

Elke week komt er een blogpost met aandacht voor het volgende onderdeel

Ondernemen: kijk wat er in het beoordelingsformulier staat en zorg dat je bovengemiddeld goed op dit onderdeel gaat scoren. Zorg ervoor dat jullie ons in je eigen woorden hiervan kunt overtuigen.

-maak een goede BMC, zorg dat je dit goed doorspreekt met stakeholders

 

Wat tot nu toe aan feedback geven is, en wat daaruit bleek en de werkhouding die wij sinds dien aannemen:

  • Elkaar feedback geven is voor ons heel makkelijk geworden nu. In de laatste week van TLE 1 hebben wij elkaar feedback en een cijfer gegeven, dit was fijn zodat we precies konden zien waar de pijnpunten nog lagen.
  • Ook moest er voor het eindcijfer een formulier worden ingevuld over elkaar en jezelf. Op dit moment was het erg duidelijk wat we vonden van elkaars werkhouding van afgelopen periode. In de laatste week zijn we zo omgeslagen dat dit niet echt meer een reëel beeld geeft over wat we vinden van elkaar omdat iedereen een stuk beter werkt.
  • Elke week (ook deze) houden we een moment waar we elkaar vertellen wat we vinden van elkaars werkhouding en wat er wel wat beter mag.

 

In de eerste week van de tweede periode hebben we het volgende gedaan met betrekking tot de herkansing van de eerste periode:

Feedback moment 1 TLE 2:

  • Er zijn angsten in de groep dat het weer terug gaat zoals het was in de eerste weken (een slechte werkhouding).
  • Er zijn prikkels omdat sommigen soms telaat komen.

Dominique:

  • Berend  heeft goed gewerkt heeft deze week aan de customer journey. En een mooie schets, dit geeft ons een beetje een idee wat we moeten verwachten als eindproduct.
  • Kasper heeft ook goed aan de customer journey versie 1 en 2 gewerkt. Dit is fijn omdat Berend dit niet kon doen één dag omdat hij ziek was.
  • Koen bood goede ondersteuning tijdens het gesprek van WeCycle. En Koen heeft goed geholpen bij het brainstormen over stakeholders en manieren van geld  verdienen aan ons concept.
  • Ik kunnen beginnen met bloggen over dinsdag, maar laptop was stuk dus ging ook wel lastig om eerder te beginnen. Wat wel goed is, is het gesprek bij WeCycle waar veel informatie uit is gekomen.

Berend: 

  • De nieuwe werkwijze van onze groep is velen malen beter dan dat het was. Dit is een fijn gevoel, er is weer wat motivatie omdat we ook weten dat we de vorige periode kunnen herkansen. Elkaar feedback geven doen we de hele dag door nu, maar af en toe een moment er voor uittrekken is goed voor de focus erop.
  • Ik ben van mening dat de andere groepsleden beter zich inzetten nu omdat de druk ook hoger is. Af en toe ben ik wel bang dat door te weinig motivatie te hebben er weer terug gevallen worden kan in de oude werkhouding maar ik doe mijn best om dit te voorkomen.

Kaspar:

  • Vond het goed dat Koen en Dominique naar Zoetermeer zijn geweest om toch nog in contact te komen met een stakeholder.
  • Wanneer ik een doel voor ogen heb, taken toegewezen heb gekregen, dan ga ik lekker. Maar wanneer ik naar iets op zoek moet om te doen dat is de motivatie snel laag
  • Ik vind Berend een prima projectleider.
  • De afgelopen twee weken waren prima en iedereen is productief.

Koen: 

  • Ik vind het vooral ons daadwerkelijke concept nog niet echt duidelijk. Daarmee heb ik nog niet echt een duidelijk doel voor ogen. Het doel is een beetje vaag.
  • Het is duidelijk voor mij dat we willen realiseren dat mensen meer telefoons in te laten leven, maar hoe, dat vind ik nog lastig.

Om stakeholders te overtuigen en te vinden zijn wij deze week naar WeCycle geweest om te kijken hoe zij tegen ons concept aankijken. En ook omdat hun een belangrijke stakeholder voor ons zouden kunnen zijn. Dit kan je hier lezen:

Bezoek WeCycle

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *