Onderzoeksmethoden

Debriefing:

Elke week spreken we elkaar meerdere keren, en aan het eind van de week bespreken we wat we hebben gedaan. Verder hebben we het er ook over wat er fout is gegaan, zoals dat Stef een keer een hele TLE dag alleen was. Of dat Jim al meerdere dagen niet is komen opdagen en niet hielp bij het werken aan sprint 1. We bespreken wat we doen aan het einde van de sprints en wat we volgende sprint af moeten hebben, verder zetten we een planning in elkaar om zo weer door te kunnen gaan.

 

Brainstormen:

Vanaf het begin zijn we al constant aan het brainstormen, zo hebben we 3 verschillende onderwerpen gehad. Deze 3 onderwerpen; Vliegtuig, Technologie en Mens gebruikte we om insights te creëren en maakte combinaties.

Verder bij het maken van een concept hadden we een customer journey gemaakt, en focuste vooral op het punt waar de meeste struggles waren. Om een idee te maken hadden we vele ideeën, zoals een app maken. Toen we de feedback kregen dat we iets anders moeten doen omdat het misschien niet handig zou zijn omdat er een extra handeling in komt. We hebben dus gekeken wat heeft nou geen handeling nodig.

 

Conceptualisering:

Voor het maken van het concept gebruikte we onze customer journey en focuste op de struggles die er waren. Deze struggles moesten niet meer struggles veroorzaken en moest dus iets komen dat geen extra handeling veroorzaakt.

 

Persona’s gemaakt, zie andere post

 

Observatie:

Voor de test die we willen doen moeten we observeren, we willen de testers observeren die zich navigeren met het device richting de juiste locatie in een tijdsbestek. We willen kijken naar de gezichtsuitdrukking, zo willen we eigenlijk het gezicht filmen om zo de micro-expressions te kunnen spotten. Ook willen we zien of de handeling die wordt gedaan met het device juist voor meer problemen zorgt of juist problemen weg haalt.

 

Interview:

Aan het einde van de test leggen we een korte interview af met een aantal vragen, de vragen zijn:

  • Hoe vond u de device werken
  • Was het lastig te gebruiken
  • Voelde u zich gestressed
  • Welke emotie past het beste tijdens de test voor u

 

Literatuurstudie:

We hebben gekeken naar wat stress precies is en welke nou juist bij het vliegtuig gebeurt. Verder hebben we gekeken naar oplossingen die ervoor zouden kunnen komen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *