Het eerste Health RPG ontwerp

 

Vandaag hebben wij besloten om ons concept voor de mobiele game eens goed uit te werken.

Na een korte zoektocht voor een aparte ruimte met een whiteboard zijn wij hieraan begonnen. Als eerste hebben we het verloop en de ontwikkelingen van het spel ontworpen en de essentiële data genoteerd.

Zoals te zien is wordt het karakter elk level een beetje gezonder, ook krijg je om de zoveel levels een wearable erbij. Hiernaast krijg je ook steeds meer meldingen van het spel om te gaan fitnessen of diëten. Later stuurt het spel ook berichten op je Facebook en stuurt dieet plannen naar je toe etc. het doel hiervan is dat het spel steeds invasiever wordt. Op deze manier willen wij aanduiden dat meer EHealth niet altijd beter is.

Hierna hebben wij een kort deskresearch gedaan naar fitness apps en de layout/design die deze gebruiken, dit hebben wij gedaan om ons eigen ontwerp er zo professioneel mogelijk uit te laten zien.  Uiteindelijk waren wij tot de conclusie gekomen dat de app er zo net en overzichtelijk uit moet zien, hem “Clean” houden dus.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *