Argumentatie van Concept

In deze post wordt met behulp van de onderwerpen die tijdens de pitches zijn bedacht, onze applicatie/concept toegelicht.

Creativiteit

Ondanks dat vele fitness applicaties te vinden zijn, willen we er een ‘controversiële’ sfeer eraan te geven met met behulp van confronterende berichten en diverse wearables.

Innovatief

Er is geen applicatie gemaakt die zo invasief en indringerig is bij het geven en sturen van berichten. Ook zijn de opdrachten die de gebruiker moet gaan dynamisch, doordat ze steeds moeilijker en minder realistisch worden.

Meerwaarde samenleving

Wat wij willen bereiken van onze applicatie is mensen duidelijk dat wanneer ehealth een te grote deel uit ons leven maakt, dat zit serieuze consequenties kan hebben. Doordat alle medische gegevens publiekelijk gemaakt kunnen worden of gebruikt kunnen worden voor commerciële doeleinden, kan deze applicatie (in een ietwat onrealistische scenario) impact hebben op het dagelijks leven van de gebruiker. Denk hierbij aan gegevens die gedeeld kunnen worden met je werkgever of verzekeringsmaatschappij.

Realiseerbaarheid

Er zal voor het project een MoSCoW analyse opgesteld worden, zodat de basis functionaliteiten (zoals het bijhouden van stappen en level systeem) in de applicatie verwerkt zijn.

Maar met behulp van de secondaire voorwaarden kunnen we onze applicatie de meerwaarde beiden zodat ook echt de sociale impact teweeggebracht kan worden.

Doelgroep

De applicatie is voornamelijk bedoeld voor sporters die veel gebruik maken van wearables en fitness apps.

Argumentatie

Onze beweegreden van de applicatie is dat we iets willen ontwikkelen dat controversie wekt. Met behulp van een game kunnen we op een interactieve wijze de gevolgen duidelijk maken. Tenslotte willen we ook een film maken die beter de langdurende gevolgen van de applicatie kan vertonen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *