Donderdag hebben we verder gewerkt aan de customer journey We hebben uiteindelijk de customer journey in 3 delen opgedeeld: Product brengen Product kopen Product ophalen In onze customer journey hebben we met een pijl aangegeven op welke manier je ook in de customer journey kan stappen. Je kan namelijk op verschillende manieren het proces binnen komen. Ook hebben we bij het product brengen staan dat er iemand staat bij de inleverbalie. Bij het product ophalen hebben we de customer journey gemaakt dat de klant via…Continue Reading “Week 10.2 – Customer Journey afmaken”

Dinsdagochtend was de specialize me les van ontwerpen. Het ging over Customer Journey. Irene was geweest en vertelde de theorie zodat we die op ons eigen project konden toepassen. Een customer journey kan je vrij invullen maar het komt erop neer dat je stappen tegenover iets anders zet, zoals touchpoints, triggers, enablers, actions. Op deze manier breng je in kaart hoe de klant het proces door loopt en hoe hij zich er bij voelt. We hebben besloten om naast de frontstage, het deel van de…Continue Reading “Week 10 – feedback van roel en customer journey”

Hieronder hebben we per onderdeel uitgelegd wat we hiervoor hebben gedaan met links naar onze bewijzen Betrokken: actuele technologische en maatschappelijke ontwikkelingen, bewustwording Aan het begin van ons project hebben we gekeken naar verschillende ontwikkelingen binnen de duurzaamheid sector. Zo zijn we erachter gekomen dat heel veel grote bedrijven actief bezig zijn met technologische ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid. Wij gingen zelf kijken wat we interessant vonden, en we kwamen uit bij de donut economie en het verminderen van afval. Afval is een groot probleem dat…Continue Reading “Overzicht blog”

Donderdag 8 november hadden we pitches. We hadden het beter voorbereid dan dat het ging. Branko ging presenteren maar het concept kwam niet tot zijn recht. Branko’s feedback Mijn pitch ging minder goed dan ik had verwacht. Irene had een goede sterke pitch gemaakt en die wilde ik gaan presenteren. Tijdens de andere presentaties zag ik dat iedereen een veel langere pitch had dan wij. Hierdoor dacht ik dat ik een langere pitch moet schrijven. Daarom heb ik tijdens de les een hele nieuwe pitch…Continue Reading “Pitch – feedback”

Vandaag (deze mooie geweldig toffe mooie dinsdag (tis weer eens 17 graden namelijk)), hebben we ons best gedaan onze doelgroep te benaderen en vragen te stellen om een beter idee te krijgen wat zij over ons idee vinden en of onze aannames kloppen. We hebben in totaal 9 mensen geïnterviewd. We hebben nu een iets beter beeld hoe studenten over ons idee denken en over duurzaamheid. Uit de interviews is gebleken dat de studenten over het algemeen geen fan zijn van marktplaats. De twee grootste redenen…Continue Reading “Week 9 – Doelgroep interview”

Betrokken Tijdens de les hebben we geleerd dat creatieve technologen tijdens het designen een bepaalde verantwoordelijkheid hebben. Designers kunnen iets zodanig designen dat het mensen positief of negatief gaat beindvloeden. Later in de les hebben we een lijstje gemaakt van alle direct- en indirecte stakeholders. Bij elke stakeholder hebben wij postieve en negatieve effecten opgeschreven. We merkten dat de negatieve gevolgen bij de indirecte stakeholders vaak een ding gemeen hebben en dat is; minder omzet: Directe stakeholders: Student die brengt Positief: van je producten/troep af…Continue Reading “Betrokken- Value sensitive design (+ stakeholders & kaarten)”

Dinsdag Dinsdag in week 8 hebben we het gesprek van donderdag met Jose voorbereid. Op 1 november hebben we een praatje van Jose en daarna moesten we ons concept pitchen. We hebben gekeken naar verschillende bronnen om onze pitch te maken De les van Specialize me Ondernemen ging over Pitchen. Er was een man die praatte over dat pitchen niet goed was. Daarna had roel verteld dat het toch wel goed was. We hebben geleerd welke dingen we niet moesten doen in onze pitch zoals:…Continue Reading “Week 8- Pitch voorbereiden en gesprek met Jose”

Tijdens onze research periode hebben we een aantal verschillende onderwerp binnen duurzaamheid bekeken. We vonden water besparing, het besparen van afval en spullen herbruiken interessant. Uiteindelijk hebben we onze focus gelegd op het hergebruik van spullen. Als eerst gingen we kringloopwinkels bezoeken om onderzoek te doen. We wilde wellicht bepaalde processes in de krinloopwinkels verbeteren of automatiseren. Ook hebben we kort gekeken naar het digitaliseren van kringloopwinkels. Later kwamen we op de conclusie dat we kringloopwinkels niet moeten verbeteren, maar dat we er gewoon een…Continue Reading “Retrospective”

Dinsdag hebben we ons voorbereid op het retrospective van donderdag. Tijdens de retrospective moet je terug kijken op de afgelopen weken. We gaan kijken wat we hebben gedaan voor elke specialize me onderdeel. We hebben ter voorbereiding van donderdag een ted talk gekeken over presenteren. De link van de video is: We hebben hieruit geleerd dat je per slide één onderwerp moet hebben. Op deze manier blijft het overzichtelijk en kan je de aandacht van de kijker vast houden. Dit kan je op meerdere manieren…Continue Reading “Week 7 Retrospective/Pitch voorbereiding”

Dinsdag Vandaag was de specialize me les over ondernemen. Het ging hier over waarde propositie Canvas. Je kan je product hier testen of de wensen van de consument overeen komen met dat wat je product aanbiedt. Je verdeelt de consument kant in drie delen: Gains, Pains en de dingen die de klant gedaan wilt hebben. Je verdeelt de prodcut kant op: Gain Creators, Products & Services en Pain Relievers. Dinsdag hadden we een feedbackmoment. We hebben feedback gekregen op ons keurmerk concept. De conclusie  was…Continue Reading “Week 6 Ondernemen Waarde Propositie Canvas”