Kill your darlings

Uiteindelijk is het proces om tot een concept te komen een van de belangrijkste stappen die genomen moet worden. Hieronder staan een aantal documentaties van concepten wat wij op een gegeven moment hebben gehad. Dit is het uiteindelijk niet geworden, we hebben vaak de term “kill your darlings” gebruikt. Afgelopen periode hebben wij hier zelfs teveel tijd aan besteed, telkens weer de ingeving om met elkaar te discussiëren en oplossing te bespreken in plaats van de stad in te gaan en het gewoon te vragen. Gelukkig hebben wij dit in de laatste week weer rechtgetrokken door afstand te doen van ons instinct en gewoon een wijk te kiezen, deze in te gaan en hier een onderzoek te doen. Kijken wat er speelt in deze wijk en wat we eruit kunnen krijgen in de vorm van een oplossing voor een van onze ideeën, het kwam er namelijk wel op neer dat we echt iets wilden doen met “elektronische apparaten” die bij mensen thuis lagen (aanname).

Wat heeft nou gebleken, aannames moeten echt getoetst worden. Dit zijn we ook gaan doen. Ook doordat we het steeds met stakeholders erover hebben wat we zouden kunnen doen om “het probleem” op te lossen kwamen we steeds dichter bij een daadwerkelijke oplossing.

Verschillende keren hebben wij concepten voorgelegd aan de begeleidende docent en externe experts. Feedback hiervan hebben wij meegenomen en vaak is hierna het concept afgedaan als “rommel”. Dit heeft niet altijd in ons voordeel gewerkt omdat wij nog lang zoekende zijn geweest naar het perfecte concept.

Deeleconomie concept:

Ophaalplatform concept:

Verschillende losse concepten:

Stakeholders betrekken:

Wij zijn meerdere bedrijven gaan contacteren via de email. Dit omdat de doelgroep niet de enige stakeholder is waar wij rekening mee houden. Wij hebben contact gezocht met stakeholders bij ons concept, namelijk:

  • Wecycle
  • De Nationale Spoorwegen
  • Coolblue
  • Mediamarkt
  • Albert Heijn
  • T-Mobile
  • KPN

Meer hierover kan je hier lezen:

Stakeholders benaderen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *