Tussenmarkt

Image result for marktkraam

We zijn inmiddels beland in de tweede periode van TLE. Dat betekent dat we net de tussenmarkt van TLE hebben gehad om ons product te produceren. De presentatie verliep niet vlekkenloos, maar we hebben ons best gedaan om te laten zien wat we tot zo ver gedaan hebben. We hebben verschillende punten feedback verkregen:

  • Het concept moet beter in de presentatie naar voren komen. Jan begreep uit het voorwoord ons concept niet. Het moet duidelijker worden wat we aan het doen zijn; een controversieel product ontwikkelen. In onze presentatie kwamen alleen de technische aspecten naar voren en niet ons concept.
  • Van Emiel mag het concept nog meer choquerend zijn. Alleen notificaties krijgen van de zorgverzekering is niet genoeg. De AI mag geblackboxed zijn maar moet echt als een stalker naar voren komen. Hij staat wel aan de kant van ons concept, hij vind het tof, maar we mogen echt overdrijven.
  • Jan en Jurgen hadden als toevoeging dat we onze doelgroep ook beter naar voren mogen laten komen. Het was niet duidelijk voor wie we het precies maken; zelf leek het hun beter om meer op de privacy in te gaan dan het smart health probleem.

Onze reactie en probleemoplossingen voor deze feedback zijn als volgt.

  • Zoals in een eerdere blogpost beschreven gaan we een film maken om een beter beeld weer te geven omtrent ons concept. Volgende week gaan ik en Petar hiermee aan de slag. Op dit moment was de film niet realistisch om af te hebben, en dus konden we het niet in de presentatie gebruiken. Met de eindmarkt zal dit dus wel het geval zijn.
  • Dit is een punt waarmee we aan de slag moeten. We moeten concreet uitwerken wat we precies willen dat onze AI doet en wanneer en dit visueel weergeven voordat het in de app komt. Zelf denk ik aan een poster met een tijdlijn en alle stappen die onze AI maakt. Dit is ook een punt om mee aan de slag te gaan.
  • Zelf zijn we het hier echter niet mee eens omdat we duidelijk voor het onderwerp hebben gekozen en er onderzoek voor hebben uitgevoerd. Wel is het zo dat privacy ook aangesproken word in ons concept en we daarmee spreekwoordelijk ‘twee vliegen in één klap slaan’, meer gericht op de sporters dan de grote mensenmassa.

Met deze punten gaan we de komende weken aan de slag om ons project goed tot zijn recht te laten komen tijdens de eindmarkt! 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *