TLE1 – Les 2

Leerjaar 2 is aangebroken en dat betekend een frisse start met een nieuwe opdracht!

Onderwerp opdracht: De energietransitie.

De opdracht luidt als volgt:
Hoe kunnen we van fossiele brandstoffen overgaan naar volledig duurzame energiebronnen? Of in elk geval op weg daarnaartoe zoveel mogelijk energie besparen?

Hierdoor zullen er discussies ontstaan over de volgende punten:
– Waar ligt de grens op substainable gebied?
– En waar als het gaat om privacy?

De hoeveelheid tijd die we voor deze opdracht krijgen, is het dubbele van wat we in leerjaar 1 gewend zijn, namelijk 17 weken. Het is dan ook belangrijk om een goede taakverdeling + planning op te stellen om het proces zo goed mogelijk te laten verlopen.

Groep samenstelling
Voor aanvang van het tweede schooljaar heeft iedereen een richting binnen “Specialize Me” gekozen. Dit konden één van de volgende richtingen zijn: ondernemende-, betrokken-, creatieve- of de onderzoekende technoloog.

Eén team bestaat uit vier personen, die verschillende Specialize Me invalshoeken hebben gekozen.

Ons team (groep 10) bestaat uit de volgende personen:
1. Alara – Ontwerpende technoloog
2. Nienke – Betrokken technoloog
3. Jordy – Ontwerpende technoloog
4. Lotte – Betrokken technoloog

Aan de slag
Om een oplossing te vinden voor de energietransitie, leek het ons eerst verstandig om onderzoek te doen naar wat energietransitie precies inhoudt. Welke oplossingen bestaan er al? Welke bedrijven houden zich er al mee bezig? Etc.

Samen met mijn team heb ik besloten dat elk teamlid hier thuis apart onderzoek naar gaat doen. Op 18 september gaan we de uitkomst hiervan bespreken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *